Bumper ads. 6 powodów, żeby uwierzyć w 6-sekundowe reklamy.

AdWords wprowadza na rynek nowy format reklamy wideo dostępny na urządzeniach mobilnych. Jaki będzie? Czy warto zawracać nim sobie głowę? Jak go wykorzystać? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w artykule.
Foto: pixabay.com
Przeczytanie artykułu zajmie Ci 3 minuty
pixabay.com

Rok mobile. Ile razy już to słyszałeś? Na pewno kilka przez ostatnich parę lat. Z roku na rok coraz więcej ludzi korzysta ze smartfonów i nawet ci najwięksi w internecie muszą się do tego dostosować. Facebook na przykład stworzył Instant Articles o których pisałem już wcześniej. Google AdWords też musi iść do przodu i tak powstały Bumper Ads. To nic innego jak 6 sekundowe reklamy, których nie można pominąć. Czy warto się nimi zainteresować? Moim zdaniem tak, a przynajmniej warto mieć je gdzieś z tyłu głowy zanim pojawią się w Polsce. Te 6 sekund daje nam ogromne możliwości i myślę, że warto znaleźć dla nich miejsce podczas planowania kampanii. Poniżej znajdziecie 6 powodów dlaczego tak jest.    

1. Mobile, mobile i jeszcze raz mobile

Bumper Ads dostępne będą tylko na urządzeniach mobilnych. Czy to znaczy, że będą miały mniejsze zasięgi? Nie, a wręcz przeciwnie. Ze statystyk youtube można dowiedzieć się, że:

  • Widzowie spędzają coraz więcej czasu na oglądaniu filmów w YouTube podczas każdej sesji. Na urządzeniach mobilnych średnia długość jednej sesji oglądania wynosi teraz ponad 40 minut, co oznacza wzrost o ponad 50% w ujęciu rocznym.
  • Liczba godzin spędzanych przez użytkowników na oglądaniu filmów w YouTube na urządzeniach mobilnych wzrosła o 100% w ujęciu rocznym.
  • Ponad połowa wszystkich wyświetleń w YouTube pochodzi z urządzeń mobilnych.

To chyba powinno przekonać Was, że ten nowy format reklamowy jakim jest Bumper Ads powinien znaleźć się w waszych kampaniach.

2. Bez pomijania

Drugą bardzo ważną rzeczą na jaką warto zwrócić uwagę jest fakt, że reklam tych nie da się pominąć. Czyli widz będzie zmuszony oglądnąć całą reklamę. Jak to się ma do reklam TrueView In-Stream, które możemy pominąć po 5 sekundach nic za nie nie płacąc? No na przykład tym, że planując reklamę na 30 sekund nie przekażemy wszystkiego w pierwszych 5 sekundach. Jeżeli mamy do dyspozycji tylko 6 sekund i musimy się zmieścić w tym czasie, to nie mamy wyboru. Kolejną moim zdaniem bardzo ważną rzeczą jest to, że ludzie w reklamach TrueView In-Stream koncentrują się na przycisku, który odlicza czas do pominięcia reklamy. W przypadku Bumper Ads przycisku tego nie będzie, więc reklama będzie przykuwała większą uwagę.

3. Uzupełnienie kampanii

Reklamy Bumper Ads mogą być świetnym uzupełnieniem kampanii reklamowej. Wystarczy utrzymać je w takim samym charakterze jak dłuższe reklamy i w podobny sposób pokazać produkt. Toyota zrobiła kilka reklam nowej Toyoty Prius, które pokazują jej właściwości, a Bumper Ads jest ich uzupełnieniem. Ten sam model, ta sama kolorystyka i trochę bardziej dynamicznie pokazany samochód w bardziej dynamicznej reklamie. Moim skromnym zdaniem zrobili to świetnie.

Jedna z reklam Toyoty Prius:
 

Bumper Ads:

4. Zaciekawienie

Myślę, że to jedna z ważniejszych funkcji Bumper Ads. Przynajmniej ja stawiałbym na nią najbardziej. W 6 sekund na pewno uda nam się zaciekawić widza. Dać mu coś, co sprawi, że będzie chciał dowiedzieć się więcej. Czy będzie to najciekawszy kawałek reklamy, czy tak jak w przypadku kampanii nowej płyty zespołu Rudimental przedstawienie gości zaproszonych do tworzenia albumu.

Bobby Womack:
 

5. Przypomnienie

Bumper Ads można zastosować jako przypomnienie dłuższej reklamy. Świetnie wykorzystało to Audi podczas promocji swojego nowego SUV’a oznaczonego literą “Q”. Reklama prezentuje słowa związane z tym samochodem zaczynające się na literę Q. Bumper Ads to w tym przypadku pojedyncze wyrazy, które pokazane były w długiej reklamie. Genialne i proste zarazem. Ktoś, kto wcześniej widział długą reklamę skojarzy to od razu. Ktoś kto widzi tylko pojedyncze słowo może się zaciekawi i sprawdzi o co chodzi. Chociaż w tym wypadku i tak pokazany jest produkt.

Długa reklama:

Bumper Ads:

6. Nowość

W momencie kiedy piszę tego posta reklamy Bumper Ads nie są jeszcze dostępne w Polsce. To idealny moment, żeby zacząć o nich myśleć. Jeżeli prowadzisz kamapnie wideo zaplanuj w nich ten format. Da ci to przewagę nad konkurencją już od samego początku. Kiedy reklamy będą już dostępne w Google AdWords nie będzie dużej konkurencji i ceny za wyświetlenia będą bardzo niskie. Da to możliwość zrobienia świetnej kampanii za naprawdę nieduże pieniądze. Reklamy będą rozliczane w systemie CPM, czyli za 1000 wyświetleń.

Druga sprawa to fakt, że jest to nowość. Ludzie lubią nowości i warto mieć to na uwadze ;)

Bumper Ads

Kontakt z autorem

 

Mam nadzieję, że te 6 powodów przekonało Cię, że warto zacząć myśleć o tym nowym ciekawym formacie reklamowym, który moim zdaniem będzie bardzo popularny. Małym nakładem pracy jesteśmy w stanie zrobić coś co przyciągnie uwagę użytkowników, a o to nam przecież chodzi. Bumper Ads to moim zdaniem idealna opcja na budowanie rozpoznawalności marki. 6 sekund nie będzie bardzo denerwowało użytkowników, a jednak pojawi się tam reklama, którą ludzie mimo wszystko obejrzeć muszą bo nie mogą jej przewinąć.

Jestem ciekawy co Wy sądzicie o tym nowym formacie reklam. Będą fajnym uzupełnieniem kampanii? Czy może są niepotrzebne i Youtube poszedł o krok za daleko? Dajcie znać w komentarzach. Zachęcam również do kontaktu przez formularz kontaktowy po prawej stronie.

Przeczytaj również:

Dyskusja

comments powered by Disqus

Zapisz się na newsletter Marketing 101


Zapisz się na newsletter, a nie ominą Cię nowe artykuły!

Technologie marketingowe
pomagające zwiększać zasięgi, generować leady, automatyzować i analizować kampanie.
Dowiedz się więcej

wróć na górę