Livechat - narzędzie sprzedaży i wsparcia klienta

Użytkownicy Internetu są leniwi - przyzwyczaili się do dużej dostępności informacji i otrzymywania błyskawicznych odpowiedzi na interesujące pytania. Użytkownik, który nie uzyska szybkiej odpowiedzi, szuka jej w innym miejscu. Jak zatem zatrzymać go na naszej stronie? Jak skuteczniej się z nim komunikować?
Foto:
Przeczytanie artykułu zajmie Ci 3 minuty

Dla usprawnienia komunikacji z potencjalnym klientem powstało wiele rozwiązań. Rosnącą popularnością cieszy się narzędzie wsparcia klientów i zwiększania sprzedaży: livechat.

Livechatinc.com to niewielka aplikacja, która pozwala na bezpośrednią komunikację z potencjalnym klientem, przez stronę www, bez dodatkowych komunikatorów (mail, telefon). Dzięki niemu Twoja komunikacja z klientami wejdzie na wyższy poziom jakości i komfortu. Funkcjonalność aplikacji Livechatu pozwoli obsługiwać ją zarówno z poziomu strony internetowej, jak i z poziomu urządzenia mobilnego podłączonego do sieci.

Korzyści

Dzięki Livechat’owi Twoi potencjalnie klienci nie zniechęcą się długim oczekiwaniem na odpowiedź (a w efekcie nie odejdą szukać jej do innego serwisu - czytaj: konkurencji) oraz uzyskają informacje aktualne i bezpośrednio odpowiadające na ich bolączki. Livechat pomoże Ci zbudować dobre relacje, a także zapobiec ucieczkom niezdecydowanych z Twojej strony.

Szybkość reakcji na problemy klientów

Do największych korzyści płynących z korzystania z Livechatu należy zaliczyć szybkość odpowiedzi. Już w momencie, gdy osoba po drugiej stronie wpisuje tekst widzisz jego treść, dzięki czemu możesz przygotować szybką, lecz rzetelną odpowiedź. Pamiętaj jednak, że klienci bardzo szybko się nudzą, dlatego niezwykle ważne jest, aby udzielić odpowiedzi w ciągu 30- 60 sekund. Po tym czasie większość konsumentów opuści daną stronę.

         

Informacje o rozmówcy

Livechatinc.com to nie tylko narzędzie pozwalające na błyskawiczną odpowiedź na zapytanie, lecz również podające przybliżoną lokalizację, z której zostało wysłane zapytanie (w oparciu o adres IP osoby z drugiej strony ekranu). Dodatkowo z prawej strony okienka czatu pojawia się informacja dotycząca strony, na której jest rozmówca, a także informacje o jego przeglądarce oraz systemie. Jeśli rozmówca poda imię i nazwisko odpowiedź zostanie automatycznie spersonalizowana. Ta prosta w obsłudze aplikacja dostarczy Ci w ten sposób informacji na temat Twojego rozmówcy przydatnych do tego, aby pomóc mu jak najszybciej. Przy odrobinie umiejętności uzyskane informacje możesz wykorzystać jako kartę przetargową w konwersacji.

Technicznie rzecz biorąc

O pojawieniu się zapytania od klienta informuje każdorazowo wyskakujące okienko oraz sygnał dźwiękowy. Jest to pomocne, gdy pracujemy na wielu kartach (oknach / zakładkach czatu) jednocześnie lub akurat nie patrzymy na monitor. Aby być dostępnym na livechacie wystarczy być zalogowanym w programie lub w oknie przeglądarki (Livechat posiada zarówno wersję webową jak i desktopową).

W momencie, gdy jesteś offline na stronie czasu pojawia się informacja zachęcająca do pozostawienia zapytania oraz danych kontaktowych, której efektem jest wysyłka maila na wskazany w opcjach adres.

 Livechat - narzędzie wsparcia

Napisz do Magdy!

Livechatinc.com pozwala na prowadzenie rozmowy w maksymalnie 6 oknach jednocześnie. Wszystkie przeprowadzone rozmowy są na bieżącą zapisywane, a po ich zakończeniu trafiają do archiwum konwersacji. Umożliwia to odszukanie starszej korespondencji. Jest to pomocne w przypadku pojawienia się błędów w numerze telefonu lub adresie mailowym. Dzięki zaawansowanym ustawieniom możesz ustalić zautomatyzowane odpowiedzi za pomocą skrótów klawiaturowych. Co więcej, odpowiedzi te mogę zostać zakodowane zarówno po polsku, jak i po angielsku.

 Opłata za korzystanie z livechatinc.com to 40 dolarów miesięcznie na każdego operatora (w przypadku dwóch operatorów to 80 dolarów). Warto porównać tą cenę do ilości zaoszczędzonego czasu oraz nowych kontraktów, które pozyskamy dzięki temu narzędziu. Abyś nie musiał podejmować decyzji po omacku możesz skorzystać z miesięcznego okresu próbnego. W naszym przypadku - przy wdrożeniu programu dla klienta z branży usług premium- korzyść tak istotna, że długo się nie zastanawialiśmy. Koszt miesięcznej licencji zwraca się w jego przypadku zwykle po pozyskaniu 1 dodatkowego klienta, a o to - przy tak znaczącym zwiększeniu satysfakcji z kontaktu z użytkownikiem - nietrudno.Koszty narzędzia

Może już czas, aby na Twojej stronie zagościł livechat? ;)

 

 Livechat - wsparcie sprzedaży

 

Zapisz się na newsletter Marketing 101


Zapisz się na newsletter, a nie ominą Cię nowe artykuły!

Technologie marketingowe
pomagające zwiększać zasięgi, generować leady, automatyzować i analizować kampanie.
Dowiedz się więcej

wróć na górę