semKRK #1 - spotkanie branży e-marketingu w Krakowie

W Krakowie brakuje cyklicznych spotkań z zakresu SEM. Pustkę tą może wypełnić semKRK, którego pierwsza edycja już za nami. Mamy nadzieję, że temat będzie kontynuowany. Po frekwencji widać, że SEMowców w Krakowie nie brakuje i zapewne chętnie znowu odwiedzą Pauzę in Garden na kolejnych edycjach. Spora dawka wiedzy, możliwość spotkania na żywo, porozmawiania i dobra pizza. Czego chcieć więcej? No dobra... piwko też było ;)
Foto: Maciej Chmielowski
Przeczytanie artykułu zajmie Ci 4 minuty
Maciej Chmielowski

Kawiarnia zapełniła się na długo przed oficjalnym rozpoczęciem. Niektórzy uczestnicy słuchali prezentacji na stojąco, część siedziała na schodach. Zdecydowanie jednak było warto. Na uczestników czekało 5 prezentacji poprowadzonych przez pięciu specjalistów w swoich dziedzinach: Adwords, Analityka, Marketing Automation, SEO. Każdy z prelegentów przekazał konkretną dawkę wiedzy.

semKRK logo

Tag Manager - Musisz go mieć!

Jako pierwszy rozpoczął Tomek Trzósło, który przekonywał,  że Google Tag Managera musisz mieć. Przekonywał, przekonywał i nie zostawił nam wątpliwości. Jeżeli jeszcze nie używasz GTM to najwyższy czas zacząć. W swojej prezentacji pokazał podstawowe i te nieco bardziej zaawansowane przykłady konfiguracji tego narzędzia.

Śledzenie użytkowników w Google Analytics dzięki GTM

Pozwala ono skrócić czas wdrażania kodów śledzenia i sprawia, że staje się na prawdę proste. Już nie będziecie musieli zwracać głowy działowi IT w Waszej firmie i bez większych kłopotów dodacie większość kodów śledzenia sami. Google Tag Manager pozwala również uniknąć błędów dodawania kodu, które mogą skutkować złymi wynikami w analizie strony. Czyli najprościej mówiąc oszczędzacie czas, pieniądze i eliminujecie możliwość błędów. To co? Daliście się przekonać? 

Link do prezentacji: http://www.slideshare.net/semKRK/semkrk-1-tomasz-trzso

Czego dowiedzieliśmy się z tej prezentacji?

  1. Stosowanie Google Tag Managera pozwala zaoszczędzić czas, a co za tym idzie pieniądze
  2. Dodawanie kodów staje się banalnie proste
  3. Wstawianie prostych kodów przez GTM skraca czas całej operacji od 2 do 4 razy, a trudniejszych od 4 do 6 razy

Analityka i marketing automation

Druga prezentacja dotyczyła analityki i marketing automation, a dokładniej tego jak robi to Salesmanago. Nic dziwnego skoro opowiadał o tym Łukasz Haładus. Było widać trochę zdenerwowanie przed publicznym wystąpieniem, ale następnym razem będzie na pewno lepiej ;) Łukasz pokazał jakie dane możemy gromadzić Salesmanago oraz najważniejsze jak dobrze je wykorzystywać. Bo przecież same dane, bez analizy i dobrego ich wykorzystania to tak na prawdę tylko czyste liczby.

Link do prezentacji: http://www.slideshare.net/semKRK/semkrk-1-ukasz-haadus

 

Jak wyglądają wyniki wyszukiwania w 2016 roku - prezentacja Senuto

Damian Sałkowski, który zarządza Senuto pokazał jak wyglądać będą wyniki wyszukiwania w najbliższym czasie. Dla nas osobiście była to najciekawsza prezentacja, która dało sporo do myślenia. Wyszukiwarka Google jest dla ludzi, nie dla stron i tak właśnie musimy zacząć myśleć jako specjaliści SEO i SEM.

Rozszerzone wyniki wyszukiwania

Rozszerzone wyniki wyszukiwania już zmieniają wygląd SERPów, a w najbliższej przyszłości zmienią je prawie całkowicie. Wyszukiwarka zacznie podawać od razu odpowiedzi na zadane pytania. Dlaczego? Bo ludzie chcą natychmiastowej odpowiedzi i nie chcą tracić czasu na szukanie jej na stronach w wynikach wyszukiwania.

Pułapka dla SEOwców? Niekoniecznie! Oczywiście trzeba będzie zmienić zdecydowanie myślenie o pozycjonowaniu, ale dzięki temu nasza strona może zostać zassana do odpowiedzi googla, co daje nam niemal 100% szans, że użytkownik zobaczy naszą stronę. Tak więc... czas zmienić myślenie i dostosować się do wyszukiwarki, która jest i jeszcze przez długi czas będzie numerem 1 na świecie.

Link do prezentacji: 

Czego dowidzieliśmy się z prezentacji?

  1. Google dąży do podawania szukającemu odpowiedzi w wynikach wyszukiwania od razu, bez konieczności wchodzenia przez użytkownika na strony
  2. Dobrą praktyką będzie stosowanie w artykułach tagu Rel=autor
  3. Możliwe, że spisy treści w artykułach tworzone przez kotwice mogą być zasysane przez Google jako odpowiedź
  4. Jeżeli dobrze zoptymalizujemy naszą stronę mamy szansę nawet z 10 miejsca wskoczyć do odpowiedzi na pytanie

Link do prezentacji: http://www.slideshare.net/semKRK/semkrk-1-damian-sakowski-60907992

6 funkcji AdWords, z których nie korzystasz, a powinieneś  

Po krótkiej przerwie przyszedł czas na Łukasza Kozłowskiego i 6, a właściwie 7 funkcji AdWordsa, z których nie korzystasz.

  1. Dostosowanie stawek mobilnych na poziomie grupy reklam
  2. Dostosowanie reklam w czasie rzeczywistym na podstawie lokalizacji
  3. DSA na wybrane słowo kluczowe
  4. Eksperymenty stawek
  5. Kolumny niestandardowe
  6. Wykluczenia kategorii w edytorze
  7. Używanie słów ze wzoru

Wszystkie te funkcje ułatwiają znacznie pracę przy kampaniach reklamowych. Pamiętasz o wszystkich?

Link do prezentacji: http://www.slideshare.net/semKRK/semkrk-1-ukasz-kozowski

 

Linkowanie wewnętrzne - 10 rzeczy o których warto pamiętać.

Na zakończenie Tomasz Stopka opowiadał o linkowaniu wewnętrznym. Po błogosławieństwie Ojca Pijo przeszedł do konkretów ;) Linkowanie wewnętrzne to aż 50% sukcesu! Nie ważne czy prowadzisz małą, czy dużą stronę internetową. Jak robić to dobrze? Pamiętaj o 10 zasadach Tomka zawartych w prezentacji, a Twoja strona nie tylko będzie przyjazna dla użytkowników, ale również zyska w wynikach wyszukiwania.

Link do prezentacji: http://www.slideshare.net/semKRK/semkrk-1-tomasz-stopka

Czego dowiedzieliśmy się z prezentacji?

  1. Jeden link ze strony A do strony B przeważnie wystarcza
  2. "czytaj więcej" jest dobre jako CTA, ale niedobre dla SEO
  3. Unikalna treść musi mieć unikalny link
  4. Stare treści lubią nowe, a nowe lubią stare - linkuj w obie strony
  5. Co za dużo to nie zdrowo. Linkuj tylko wtedy, kiedy ma to sens, jest taka rzeczywista potrzeba.
  6. Powinniśmy się stosować target=_blank (otwieranie w nowej kacie) przy linkach wewnętrznych

 

Pierwszy semKRK uważam za bardzo udany. Gratulujemy organizatorom i życzymy jeszcze lepszych kolejnych edycji. Reprezentacja Krakwebu zjawi się na pewno (mamy nadzieję, że w większym gronie). Czekamy z niecierpliwością!
A ty? Przyjdziesz na kolejny semKRK? 

Przeczytaj również:

Dyskusja

comments powered by Disqus

Zapisz się na newsletter Marketing 101


Zapisz się na newsletter, a nie ominą Cię nowe artykuły!

Technologie marketingowe
pomagające zwiększać zasięgi, generować leady, automatyzować i analizować kampanie.
Dowiedz się więcej

wróć na górę