Statystyki na Instagramie

Co da Ci Twoje nowe konto firmowe na Instagramie? Do jakich statystyk zyskasz dostęp? Jakie przywileje czekają Cię jako właściciela konta firmowego? Sprawdź w naszym dzisiejszym artykule!
Foto: pixabay
Przeczytanie artykułu zajmie Ci 3 minuty
pixabay
Tylko dla orłów

Tylko dla orłów ;)


Artykuł dostępny tylko dla 2491 subskrybentów Marketing101. Żeby czytać dalej podaj Twój biznesowy adres mail. Nie martw się - nie spamujemy ;) Wysyłamy wartościowe materiały i zawsze możesz się wypisać! Jeżeli jesteś już subskrybentem - podaj mail, a uzyskasz dostęp do artykułu.

PS. Podaj proszę Twój istniejący adres mail. Podanie nieistniejącej skrzynki niestety nie wystarczy do uzyskania dostępu - potrzebne jest potwierdzenie subskrypcji :).

PS. Ty też możesz zbierać leady dzięki technologii dostarczanej przez Krakweb

Instagram od pewnego czasu przechodzi radykalne dla wielu zmiany. Od wprowadzenie innych niż kwadratowych formatów zdjęć i krótkich filmów minęło już sporo czasu i choć zmiany te miały zarówno fanów jak i zagorzałych przeciwników, to społeczność Instagramerów stale rośnie. Kolejny portal Zuckerberga wprowadza kolejne udogodnienia - takie, które powinny pomóc markom, marketerom, a także każdemu, kto z obecności na Instagramie czerpie korzyści - także te finansowe.

Instagram - statystyki

Statystyki Instagrama pojawiły się kilka dni temu i z krążących w Internecie opinii można wywnioskować, że od razu zyskały wielu zwolenników. Po przełączeniu konta na firmowe i połączeniu go ze stroną firmową na Facebooku możesz uzyskać dostęp nie tylko do ogólnych statystyk dla Twojego konta, a także do danych dotyczący poszczególnych zdjęć. Niestety opcja ta jest dostępna tylko dla nowych postów - oznacza to, że nie zobaczysz statystyk dla zdjęć czy filmów opublikowanych w przeszłości, przed przełączeniem konta na profil firmowy.

Statystyki konta

Wśród statystyk ogólnych dotyczących Twojego konta znajdziesz dane takie jak: liczba wyświetleń profilu, zasięg postów, liczba kliknięć i najlepsze posty.

Liczba wyświetleń profilu

Ten parametr określa liczbę wyświetleń Twojego profilu w ciągu tygodnia.

Zasięg postów

Zasięg Twoich postów to liczba unikatowych kont, z których oglądano Twoje posty

Liczba kliknięć

Liczba kliknięć w link przekierowujący najpewniej do Twojej witryny, a umieszczony w informacjach profilowych

 

Najlepsze posty

Rozwijając tę zakładkę możesz sprawdzić jaki zasięg wygenerowały Twoje poszczególne treści. Dodatkowo Instagram daje Ci możliwość filtracji treści - możesz ustalić ich format, interesujące Cię statystyki czy okres z którego chcesz pozyskać dane.

Obserwujący na Instagramie

Dzięki panelowi dotyczącemu Twoich followersów możesz sprawdzić ogólną liczbę obserwujących Cię osób - jest to o tyle pomocne w przypadku Instagrama, że jeśli Twój profil obserwuje więcej niż 10 tysięcy osób, to liczba followersów w profilu zaokrąglana jest w dół. Opcja obserwujących pozwala także na poznanie ich danych demograficznych - płci, wieku czy miejsca zamieszkania. Świetną opcją jest także wykres godzinowy, dzięki któremu w łatwy sposób sprawdzisz preferencje Twoich odbiorców - średni czas korzystania z Instagrama w ciągu statystycznego dnia czy dni tygodnia, w których obserwujące Cię osoby są najbardziej aktywne.

 

Statystyki postów

Statystyki odwołujące się bezpośrednio do postów dostarczą Ci informacji takich jak: wyświetlenia postu, zasięg i aktywność

Wyświetlenia postów

Wyświetlenia postu to łączna liczba razy, kiedy widziano Twój post

Zasięg postów na Instagramie

Zasięg to liczba unikatowych kont, na których widziano Twój post

Aktywność

Aktywność - to liczba polubień u komentarzy do Twojego posta

 

Udogodnienia w promowaniu postów

Jeśli statystyki ciągle Cię nie przekonują, to nowe opcje dla kont firmowych takie jak kontakt, czy łatwiejsza procedura promowania postów z pewnością powinny. Dzięki nim w Twoim profilu pojawi się zakładka kontakt - pozwalającą obserwującym Cię osobom na bezpośrednią komunikację za pomocą adresu e-mail czy telefonu komórkowego. Możesz dodać także adres swojej placówki, który ułatwi obserwującym znalezienie Twojej siedziby w rzeczywistości. Opcja promowania postów pozwala obecnie na ustalenie specjalnej targetowanej grupy odbiorców, a także na określenie celu promocji: działania polegającego na wizycie w Twojej witrynie internetowej lub kontakt telefoniczny. Kreując kampanię na Instagramie możesz wybrać także przycisk wzywający do podjęcia konkretnego działania, określić swój budżet, a także czas trwania promocji. Co ważne - opcja promowania postów dostępna jest dla wszystkich opublikowanych dotychczas treści.

 

Kontakt z autorem

Iconosquare killer?

Udostępnienie użytkownikom statystyk dotyczących Instagrama bezpośrednio w aplikacji dyskwalifikuje strony takie jak Iconosquare, które już od pewnego czasu stały się stronami wymagającymi wykupienia dostępu do tego typu panelu. Budżet Twojej firmy nie zostanie więc nadszarpnięty, a nowe opcje Instagrama dla kont firmowych ułatwią Ci podejmowanie współprac ze influencerami, którzy już teraz będą mogli przedstawić Ci raport z realizowanej kampanii.

Jak włączyć statystyki na Instagramie?

Nie wiesz jak przełączyć swoje konto na firmowe? Potrzebujesz wskazówek dotyczących tego jak wykorzystać potencjał Instagrama? Sprawdź inne nasze teksty, albo napisz do nas bezpośrednio! Nie martw się, jeśli po jakimś czasie stwierdzisz, że nowe opcje Instagrama nie są jednak dla Ciebie spokojnie będziesz mógł wrócić do swojego poprzedniego profilu indywidualnego.

Zapisz się na newsletter Marketing 101


Zapisz się na newsletter, a nie ominą Cię nowe artykuły!

Technologie marketingowe
pomagające zwiększać zasięgi, generować leady, automatyzować i analizować kampanie.
Dowiedz się więcej

wróć na górę