social media

Social media, czyli popularne media społecznościowe to obecnie jedne z najważniejszych platform promocji. Idea mediów społecznościowych jest prosta - mają one na celu łączenie ze sobą ludzi, umożliwienie im łatwej komunikacji i dzielenia się tym, co sami uznają za wartościowe. Potencjał marketingowy jaki niosą ze sobą media społecznościowe opiera się przede wszystkim na możliwości nawiązania takiej relacji z klientem, która nie byłaby możliwa w innych kanałach. Do najpopularniejszych platform społecznościowych należą między innymi Facebook, Instagram, Pinterest, Linkedin. Każda z nich ma inne funkcje i umożliwia komunikację z innym typem odbiorcy. Także rodzaj publikowanych treści jest odmienny ze względu na medium - Instagram opiera się na samodzielnie zrobionych zdjęciach, Pinterest na udostępnianiu inspiracji, a Linkedin to platforma B2B. Skuteczność działań marketingowych w social mediach opiera się przede wszystkim na odpowiednim doborze platform i dobrej strategii marketingowej, która sukcesywnie wdrażana może przynieść pożądane efekty. Artykuły w tym dziale zawierają wskazówki odnoszące się do prowadzenia mediów społecznościowych, inspiracje oraz porady dotyczące konkretnych działań.
Unsplash

Jak poprawnie dobrać wymiary zdjęć na Facebooka? (2016)

[aktualizacja: 2016.08.23 ] Niemal 12 milionów użytkowników w Polsce korzysta z Facebooka, z czego 57% loguje się codziennie. Ty też wykorzystujesz ten potencjał, budując wizerunek firmy poprzez...
Czytaj
designresourc.es

Snapchat w strategii marki

Od Coca-Coli przez Audi, aż po Burberry - coraz więcej marek prowadzi działania promocyjne na Snapchacie. Komunikator z logiem małego duszka, przestał już dawno pełnić tylko swoją podstawową rolę -...
Czytaj
http://mockdrop.io/

Instant Articles — Ukłon Facebooka w kierunku mobile

Denerwują cię długo ładujące się strony na Twoim smartfonie? Facebook ma na to sposób! Instant Articles ładują się nawet 10 razy szybciej od treści standardowej strony www. Czy w efekcie zawładną...
Czytaj
Michał Michalik

Konferencja Marketing Summit 2016 Kraków - nasza relacja

Dwa dni, kilkadziesiąt prezentacji i mnóstwo wiedzy marketingowej. Tak w skrócie podsumowalibyśmy Young Marketing Summit. Jakie porady najbardziej nas zaciekawiły? Które z trendów uważamy za...
Czytaj
Devanath

Quizy - sposób na efektywny marketing wirusowy

Szukasz sposobów na zwiększenie interakcji ze strony użytkowników lub przekierowanie ich z social media do swojej strony internetowej? Zastanawiasz się, jak nie przepaść w natłoku reklam, jak przykuć...
Czytaj
StockSnap.io

Marka w social media - krótki przewodnik po Pinterest

Inspiracja, kreatywność, estetyka - to pierwsze słowa, które przychodzą na myśl gdy słyszę nazwę tego serwisu społecznościowego. Pinterest to świetne miejsce dla marek - służące do kreowania...
Czytaj
sxc

Hasztag czy hashtag? – Co to jest i komu to potrzebne?

Chcesz docierać do większej grupy odbiorców w social media? Nie wiesz jak wyszukać opinie dotyczące interesującego Cię tematu na Twitterze? A może na Instagramie chcesz oglądać tylko zdjęcia kotów, a...
Czytaj
pixabay.com

Jak prowadzić kanał na Instagramie?

Planujesz rozpocząć działalność marketingową na Instagramie? Jak w każdej strategii promocyjnej, tak i tu potrzebujesz przemyślanego planu działań. Jakie narzędzia i metody zastosować, aby wykreować...
Czytaj
Pixabay.com

Podsumowanie roku na Marketing101

Ostatnie dwanaście miesięcy było dla nas czasem intensywnego dzielenia się marketingową wiedzą: social media marketing, Inbound marketing, czy content marketing - to tematy na których skupiliśmy się...
Czytaj
pixabay.com

Promocja konkursów w social media - dobre praktyki

Prowadzisz konkurs i promujesz go w social mediach? Prezentujemy 15 pomysłów na niebanalne przyciągnięcie uwagi odbiorcy i wzbudzenie jego zaangażowania. Wśród nich łatwo znajdziesz inspiracje dla...
Czytaj
Flickr

Jak skrócić adres fanpage na FB

Trudny do zapamiętania, mało profesjonalny. Z tym zazwyczaj kojarzy nam się przestarzały, długi adres do fanpage’a. Dlatego też, aby uniknąć oceny naszego fanpage’a po “okładce”, warto zatroszczyć...
Czytaj
Shutterstock

Zasada 70/20/10 prowadzenia fanpage’a firmy

Nie wiesz, jak prowadzić fanpage firmy? Błądzisz po omacku, piszesz, co ślina na język przyniesie…? Chcesz wiedzieć, co konkretnie publikować na Facebookowym fanpage’u firmy, by kampania przynosiła...
Czytaj

Marketing w social media - poradnik dla początkujących

Siłą marketingu w social mediach są interakcje i nawiązywanie relacji z klientami. Czy mając bloga firmowego plus konta na Facebooku, Twitterze i Instagramie wykorzystujesz możliwości jakie dają Ci...
Czytaj
www.picjumbo.com

Inbound Marketing - marketing przyszłości

Im więcej ludzi korzysta na co dzień z Internetu, tym większe znaczenie marketingu internetowego. Wszystkie zmiany zachodzą w nim dynamicznie i nie można pozwolić sobie na zastój. Co roku obowiązują...
Czytaj

Jak stworzyć dobry konkurs w Internecie?

Zorganizowanie konkursu w Internecie wydaje się sprawą banalną. Jednak wielu marketerów, nawet tych doświadczonych, często popełnia popularne błędy narażając na ryzyko promowaną przez siebie markę. W...
Czytaj

Jak zmienić nazwę fanpage 200+ polubień?

Jednym z problemów, jaki możesz napotkać prowadząc fanpage na Facebooku jest brak możliwości zmiany jego nazwy po osiągnięciu więcej niż 200-u polubień. Czasami jednak zmiana nazwy jest konieczna ze...
Czytaj
Shutterstock

Aktualizacje profilu firmy na LinkedIn - dobre praktyki

300 mln użytkowników z całego świata, w tym 1.7 mln profili z Polski, 22 wersje językowe i załoga licząca 5400 pracowników. O czym mowa? O LinkedIn.com, czyli "the social network for...
Czytaj
Unsplash

5 kroków do sukcesu w social media

“11% Polaków przerywa seks na aktywności w social media” – podaje poradnik Marty Smagi i Tomasza Bonka*. Jak wykorzystać potencjał portali spłecznościowych? Jak zainteresować nową generację...
Czytaj
Unsplash

Jak targetować posty na Facebooku?

Pewnie wiesz, że nastolatki rzadko kupują protezy, a przeciętnej starszej pani raczej nie zainteresujesz pozycjonowaniem stron w Google’u. Wiesz, a jednak… czy uwzględniasz to przy publikacji treści?...
Czytaj

Zapisz się na newsletter Marketing 101


Zapisz się na newsletter, a nie ominą Cię nowe artykuły!

Technologie marketingowe
pomagające zwiększać zasięgi, generować leady, automatyzować i analizować kampanie.
Dowiedz się więcej

wróć na górę